Kreativ strategi, mål, idé og kampagneplan
HAR DU EN UDFORDRING?
Der skal tænkes på tværs og bruges mange kompetencer for at få max udbytte af en kampagne eller et PR-budget.
Hvem skal du satse på at kommunikere til? Hvad er stærke virkemidler til den målgruppe, du vil nå, og hvilke medier skal du satse på?
Hvad skal du prioritere for at nå resultater inden for dit budget? Og hvordan kan du planlægge dit PR-arbejde, så du også kan nå dine kerneopgaver?
Du kan hurtigt få brug for kreativ sparring og faglig rådgivning, når du har ansvaret for årets PR-aktiviteter eller skal igang med at udtænke en større kampagne.
Nå i mål med din kampagne
Vil du have flere kunder, bedre omtale eller bedre salg?
Tina Kragh Rusfort har mange års erfaring med design, kommunikation og projektledelse. Hun kan guide dig eller din organisation gennem den kreative proces, koordinere eller stå for den samlede PR- og kampagneproduktion og hjælpe dig med at nå dine mål.
Case / Tegneserieunivers profilerer Sydfyns ErhvervsForskole
VI SPØRGER IND TIL VORE KUNDERS KUNDER
Her er det et kig ind i kommunikationsanalysen til Sydfyns ErhvervsForskole, der kom til os med et behov for at tiltrække flere elever. Samtidig ønskede skolen hjælp til at løfte sit image og højne sit omdømme.
EN MODIG SKOLE
Skolen fik gennem analysearbejdet overblik over deres primære målgrupper, påvirkningsmuligheder og idéer til, hvordan de kunne kommunikere mere direkte med kommende elever.
Og ledelsen var modig nok til at lade deres markedsføring flytte ind i et helt nyt og unikt tegneserieunivers, skabt og udviklet af Courage Design.
Modig produktionsskole satte markedsføringen på fuld kraft frem
MANGA OG TEGNESERIESTIL
Idéen med at udvikle et manga-inspireret tegneserieunivers var at kunne fortælle de gode elevhistorier humoristisk og i et visuelt appellerende medie. Her kan figurerne udtrykke deres følelser og få fortalt deres historie – og samtidig give unge muligheden for umiddelbart at kunne identificere sig.
TEGNESERIE UD TIL 35.000 HUSSTANDE
Tegneserieuniverset er derfor især udfoldet i skolens brochure: en tegneserie, der fortæller om de unges forløb og muligheder for uddannelse på skolen – baseret på reelle elevforløb. Den blev husstandsuddelt i 35.000 eksemplarer på Sydfyn.
Her er de valgte elevtyper i tegnet streg sammen med en tegnet Vita Vejleder, der guider den nye elev Bjarke gennem skolen og tegneseriens otte sider.
FULD KRAFT PÅ MARKEDSFØRINGEN
Sydfyns ErhvervsForskole er også for alvor kommet i gang med Facebook, har fået redesignet hjemmesiden og har styrket profileringen med annoncering i tegneseriestil. Desuden udsender skolen jævnligt artikler, skrevet af Courage Design, der går i dybden med de aktuelle gode historier, til de lokale ugeaviser.
Det siger kunderne…
Den største risiko er at undlade at risikere noget… I en verden, der ændrer sig virkelig hurtigt, er den eneste strategi, der med garanti fejler, ikke at tage nogen risici overhovedet.
Mark Zuckerberg